- לחגים בתורה יש תוכן ברור ודפוס מוצק – מקרא קודש שמתבטא באיסור מלאכה ובקרבן מוסף. פורים הוא החג הראשון שאינו מן התורה ויחד עם זאת הוא בתנ"ך, והוא יוצר דפוס חדש של חג שאינו מקרא קודש – יום משתה ושמחה.
- הרמב"ם מתאר את פורים כיוצר דפוס שחנוכה בנוי עליו – הוא מוסיף גם חובת הלל.
- יש קו מחבר בין שלשה חגים – מימרת ריב"ל שנשים חייבות בארבע כוסות, מגילה ונר חנוכה. שלשתן מצוות פירסומי ניסא שכוללות חובת הלל ופרסום הנס.
- דומה שהדפוס נוצר בליל הסדר ומשם לפורים ומשם לחנוכה. נראה שהיה נכון את יום העצמאות לעצב לפי המודל של חגי פרסומי ניסא.