מראי מקומות
א. שליח
נפתח את השיעור בעיון באיבעיא על שליח:
- עיינו בסוגייה נדרים עב: "תא שמע האומר… והא לא שמיע ליה".
- צו. תד"ה שליח.
- האם עצם העקרון של שליחות עומד למבחן או שאלה בדבר טיב ואופי מוסד השליחות?
ב. הסוגייה
- צו. (שו' אחרונה), "בעי רמי בר חמא בעל… מוציא מיד הלקוחות".
- מהו הנפק"מ בחקירה של רמי בר חמא? עיין ברש"י ד"ה שואל הוי.
- האם אין מקורות בנדון זה בכתובות? עיין בתד"ה אמר רבא לפום חורפא.
- איזה צד בחקירה פשוט יותר? מה יכול ליצור יחסי שוכר? עיין ברש"י סוף ד"ה ואליבא דרבנן (להרחבה – ניתוח בשיעורי הרא"ל עמ' 131-.135).
- התנגדות רבא לנפק"מ – כיצד תפס רבא את הגדרת הנפק"מ? מה היה רמי בר חמא חושב על כך? (להרחבה – השוו לדברי הרא"ל עמ' 135).
- איזה נפק"מ בחקירת רמי בר חמא מצוינת להסבר המחודש של דבריו?
ג. אתי שכירות בבעלים ומפקעא שכירות שלא בבעלים
- צח: "בעי ר' אבא בר ממל… בגניבה ואבידה", ובתד"ה שאלה בבעלים.
- עיין ברשימת תנאי ם ואמוראים ועמוד על היחס בין מקום וזמן האמוראים בסוגיות השונות.
- להרחבה – שיעורי הרא"ל עמ' 135-136.
ד. מחלוקת ר' יוסי וחכמים
- עיין לה: במשנה, ובגמרא עד "בעל הבית", ובתד"ה תחזור.
- לה: ריטב"א ד"ה והשואל משלם, ד"ה גמרא מכדי שוכר וד"ה לימא ליה (עמ' שה-שו).
- שים לב כיצד דברי סוגייתנו מהוים בסיס למחלוקת הראשונים כיצד לפרש את דברי רבי יוסי.