מראי מקומות
- ה. "אמר רב הונא.. אינו דין שתקנה".
- תוס' רא"ש ד"ה חופה שמאכלת.
- רב הונא לומד שחופה קונה מק"ו:
- שימו לב שהוא ממשיך את הקו של ספרי דברים המנסה ללמוד את דרכי הקידושין מק"ו.
- האם חופה קונה כמו שאר דרכי הקידושין או באופן ייחודי?
- איזו הנחה רב הונא מניח באשר לטיב הזיקה בין קידושין ונישואין? מה דעת רבא על היחס ביניהם?
- הגמרא מנסה ללמוד חופה מכסף. לאיזה משלושת דרכי הקידושין חופה דומה יותר?
- האם ייתכן רקע אפשרי לחידושו של רב הונא ב'רב מנגיד על מאן דמקדש בביאה' (יב:)?
- להרחבה: רקע על חופה –ניתן לקרוא סקירה רחבה על חופה בערך חפה באנציקלופדיה תלמודית. מומלץ לעיין בתחילת הערך –מהותה ומנהגיה.
- להרחבה : פסק הלכה:
- הלכות פסוקות מהדורת ששון, מהדורה חדשה עמ' רפו, ובפירוש הר"ח לקידושין המובא באוצר הגאונים עמ' 6.
- חידושי הרמב"ן ד"ה (לא) כתב רבינו. כיצד הביא הרמב"ן את דברי הר"ח?
- שיעורי הגרי"ד על קידושין מפי השמועה, עמ' מז-נ.
- דיון על אפשרות של דרכי קידושין נוספות בירושלמי קידושין פ"א ה"א, מה' מנחם כ"ץ עמ' 3 שו' 46-36.
- להרחבה – תוספתא כתובות פ"ה ה"א, מה' ר"ש ליברמן עמ' 72 שו' 11-18.
- מקבילה בבלי קידושין י:.
- מומלץ לעיין במקבילה בירושלמי כתובות פ"ה ה"ד, עמ' 982.