מראי מקומות
א. המשנה
- עיינו בב"מ פ"ח מ"ד (=ק.). עמדו על שיבוצה במסגרת משניות הפרק.
- תוספתא בבא מציעא פ"ח הל' 22-24 (מה' ר"ש ליברמן עמ' 107).
ב. הסוגייה ק.
- עיין ק. "אמאי יחלוקו… למימר קמן".
- מקור שיטת סומכוס – ב"ק מו: "תניא נמי הכי… נכסיה".
- נתחו את מבנה הסוגייה – הבחינו בין לשון אמוראים ובין לשון סתמא.
- מהי ההבחנה בין שמא ושמא ובין ברי וברי?
- היחס בין היחידות – עיינו בתד"ה הא מני (ובהגהת הגר"א ס"ק ג'), ובריטב"א ד"ה כך הגירסא בכל הספרים (מה' מוסד הרב קוק עמ' תתכ). איזו שאלה יסודית ביחס להבנת שיטת סומכוס מתעוררת כאן?
- צז. המשנה, ובגמרא שעליה עד "פטור", ובתד"ה לימא. מהי עמדת התוס' כאן?
- עיין בירושלמי ב"מ פ"ח ה"ד, עמ' 1234.
- מבוא לנוסח המשנה עמ' 384.
ג. סוגיות נוספות
- ב"ב לד: "זה אומר של אבותי… לא דמר (לה:), ובתד"ה ומאי שנא, עד "מודו דיחלוקו".
- ב"מ ב. המשנה, ובגמרא ב: "לימא מתניתין דלא כסומכוס… שלי הוא".
- ב"מ ב. תד"ה ויחלוקו.