פרק א' | ה, ב – ו, א

שיעור 18-נתנה היא ואמר הוא; ידיים בקידושין; לשונות הקידושין

מראי מקומות

  1. ו. "ת"ר הרי את אשתי… אין הכי נמי".
  2. עצורתי וחרופתי:
    • רש"י ד"ה עצורתי וד"ה שכן ביהודה, תד"ה עצורתי מהו ותד"ה משום.
    • רמב"ם הלכות אישות פ"ג ה"ו.
    • רשב"א ד"ה אלא הכי קאמר.
    • ריטב"א ד"ה אלא הכי קאמר
  3. במאי עסקינן:
    • רש"י ד"ה במאי עסקינן
    • רמב"ם הלכות אישות פ"ג הלכות ז-ח.
    • רשב"א ד"ה במאי עסקינן.
    • ריטב"א ד"ה במאי עסקינן.
  4. נקודות לעיון:
    • מהיכן שאובות לשונות הקידושין בסוגיה? מהו יסוד הספק של הסוגיה סביב המעמד של לשונות אלו?
    • חרופתי – מהיכן באה לשון זו, מהמקרא או מלשון בני אדם? מה המשמעות דיון הראשונים שהקביעה אם חרופתי יכולה לשמש כלשון קידושין תלויה בפרשנות חז"ל למונח? האם המקדש והמתקדשת יודעים זאת?

 

שיעורים נוספים
בסדרה/בנושא:

שיעור 27 -ממטבע לטבעת: במה קידשו במהלך הדורות

פרק א' | ח, א

שיעור 26 -שווה כסף והמקדש בשיראי

פרק א' | ז, ב – ח, א

שיעור 25 -קידושין לחצאין: איבעיות רבא

פרק א' | ז, א-ב

שתפו שיעור זה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *