מראי מקומות
א. הסוגיות
- ב"מ פא: "ההוא גברא דאוגר ליה חמרא… לא אמרינן" (מקבילות בכתובות כז: ובבכורות לו.).
- ב"ב לא. "זה אומר של אבותי… לא אמרינן".
- ב"ב לג: "זה אומר של אבותי… לא אמרינן".
- מיהו הדובר בסוגיות השונות – רבא או רבה? ממילא – מהו היחס ביניהן?
- ב"ב לא. תד"ה אמר רבה.
- ריטב"א ב"מ פא: , "והכא רבה… ואין צורך".
- להרחבה – הרי"ן אפשטיין, מבוא לנוסח המשנה, עמ' 917.
- להרחבה – הממצא של הנוסח בכתבי היד:
- * הנוסח בב"מ – פרידמן, כרך הנוסח, עמ' 388.
- * הנוסח בב"ב – פרידמן, כרך הפירושים, עמ' 282.
ב. האם רבה/רבא סובר שאומרים מה לי לשקר במקום עדים?
- חידושי הרמב"ן לב"ב לא. ד"ה אמר רבה.
- ליבון שאלה זו כרוך בליבון השאלה מהי העדות במקרה של נהר פקוד:
- פא: רש"י ד"ה במקום עדים.
- שיטה מקובצת