- איבעיית הגמרא לצורכו ולצרכה – ראשונים תהו הרי מותר לקרוא בספר תורה. יש כמה הסברים בראשונים – תוספות מבחינים בין ספר תורה שלא נפגע מהשימוש ובין בגד שיש ספק האם יש חשש שייפגע מהשימוש. ראשונים אחרים הבחינו אחרת – יש שחילקו בהגדרת 'לצורכו'; במרדכי מופיע שרק בס"ת מותר לצורכו כי יש מצווה לקרוא בו.
- הכניסה לרבקה – מצוטטת כאן תוספתא בפרה ושם מופיע במפורש 'לצורכה' מול 'צורך אחר'. לשיטת התוספות שהספק הוא האם יש גזירה, הרא"ש הסביר שהוכיחו משם שגזרו גם בפרה. לשיטת ראשונים אחרים נראה שהספק הוא האם מוגדר רק כשימוש לצורכה או האם אף לצורכו, והוכיחו משם שנחשב משתמש אף לצורכו.