מראי מקומות
א. השכח עיקר שבת
- עמוד על פירוש 'השכח עיקר שבת' מתוך השוואה לצלעות האחרות במשנה – השווה לפי שני הנוסחים במשנה – הנוסח הארוך בכ"י קיימברידג' והנוסח הקצר בקויפמן ופרמה
- ספרא ויקרא – דבורא דחובה פרשה א תחילת פרק א אות ו – ז – השוו למשנה שבת ז:א
- ירושלמי שבת ז:א 'אנן תנינן כל השוכח… ליעזר' (מה נוסח המשנה של האמוראים בסוגיית הירושלמי?)
- בבלי שבת סח. 'רב ושמואל… שגגתו חטאת' (סט.)
ב. מחלוקת מונבז ורבי עקיבא
- תוספתא שבת ח:ה
- בבלי שבת סח. – הברייתא והסבר הסוגיה למחלוקת
- השוו בין נוסח התוספתא ובין נוסח הברייתא בבבלי [להרחבה – תוספתא כפשוטה עמ' 109 – ההשוואה לדיון ר"ע ומונבז בספרא]
- למה הסוגיה לא הסתפקה בנימוק של מונבז בברייתא – רש"י ד"ה מאי טעמא; [רמב"ן ד"ה הא דאמרי' מאי טעמא]
- רש"י ד"ה פטור; תד"ה אבל תינוק שנשבה; [להרחבה – פני יהושע ד"ה אבל תינוק; חוט משולש סימן יג]
- מהי תפיסת חטא ושגגה במשנת ר"ע ומונבז? ממליץ לעיין בבכי של ר"ע בקידושין פא:; רמב"ם שגגות ה:ו; רמב"ן ויקרא ד:א