מראי מקומות
א. הסוגייה
- ב"ב לא. "זה אומר של אבותי… לא הדר" (נוסח הסוגייה כבר חולק).
- להרחבה – מומלץ לעיין שבועות מז: "איתמר שתי כתי עדים… במקום שנים".
- נפתח בדיון במח' רב הונא ורב חסדא, ובשלב שני בזיקה בינה ובין מחלוקת רב נחמן ורבא.
ב. שיטת רב הונא
- מדוע העדים כשרים? עיינו ברשב"ם ד"ה וזו באה.
- האם הם כשרים בתורת ודאי או בתורת ספק?
- עיינו בתוס' רי"ד לא: ד"ה שתי כתי עדים (מצורף).
- למי שעיינה בסוגייה בשבועות – מה נראה לך מהסוגייה שם?
ג. שיטת רב חסדא
- מדוע שתיהן נפסלות, והרח רק אחת שיקרה? עיינו ברשב"ם ד"ה רב חסדא אמר.
- האם נפסלות מספק או מודאי? עיינו בב"ק עב: תד"ה אין לך בו (למי שקשה הכניסה לסוגייה בב"ק, שתדלג. ניתן להבין את עצם דברי התוס' גם מבלי להיכנס לעובי הקורה בסוגייה שם).
- אם נפסלים בתורת ודאי, מהו הפוסל? עיינו במיוחס לרגמ"ה לא: "ורב חסדא אמר… פסולה היא".
- אחד מול אחד:
- השאלה ידועה מש"ך חו"מ סימן לא ס"ק א', ברם לאמתו של דבר נדון כבר בתוס' רי"ד מא: (שניהם מצורפים).
- האם יש זיקה בין דיון זה ובין הגדרת הגורם הפוסל לעדות?
- להרחבה – האם ניתן להוכיח בעניין זה מהסוגייה בשבועות?
ד. רב נחמן ורבא ונוספות
- מה פשר החילוק המוצע בסוגייה לרבא בין אותה עדות ובין עדות אחרת?
- לא: תד"ה וזו באה; רמב"ן ד"ה זה אומר של אבותי. אילו הבנות של מיגו מגולמות כאן?