מראי מקומות
א. הסוגייה
1. בבא מציעא פח: "אשכחן אדם במחובר… אוכל בתלוש" (פט.).
2. ירושלמי מעשרות פ"ב ה"ו, נ' ע"א, "כתיב לא תחסום… בהן דעת".
3. ספרי דברים פיסקא רפז.
4. הרקע להיוצרות הבעיה:
- עמדו על הזיקה לסגנון הקזואיסטי של פרשיות אלו.
- עמדו על הזיקה לשאלה האם "כי תבוא בכרם רעך" עוסק בכל אדם או בפועל.
5. סוגיית הבבלי:
- עמדו על הקשיים בזרימת הדיון בסוגייה כפי שהיא ערוכה לפנינו. עיינו בתד"ה ומה שור.
- ארגנו את הסוגייה לפי רבדיה הכרונולוגיים. האם יש בזה להבהיר את היחס בין החלקים.
- מה הנחה את עורכי הסוגייה בארגון המחודש של רבדי הסוגייה.
- השוו את סוגיית הבבלי לסוגיית הירושלמי.
6. מה משמעות ההשוואה וההחילוק בין אדם ובין בהמה?
ב. הגדרת היתר אכילה
- פט. "ת"ר דיש… פועל אוכל בו" (6 שורות מלמטה).
- צא: המשנה הראשונה בעניין היה עושה בידיו ובסוגיית הגמרא.
- תוספתא ב"מ פ"ח ה"ז (מה' ליברמן עמ' 103-104).
- ירושלמי בבא מציעא פ"ז ה"ד, "היה עושה בידיו… המעשרות" (ירושלמי נזיקין עמ' 70), ובמקבילה בירושלמי מעשרות פ"ב ה"ו, נ' ע"א, "דייש מה דייש… והאופה".
- ספרי דברים פיסקא רפז.
- השוו בין המקורות השונים.
- תוספתא כפשוטה לב"מ עמ' 261-262.
- על חולב מחבץ ומגבן:
- שבת צה. "תנו רבנן החולב.. משום בונה", וברש"י ד"ה מפרק.
- שבת עג: תד"ה מפרק.
- ב"מ פט. תד"ה גידולי קרקע.