השיעור דן מה תפקיד חכמים בפתרון בעיות שמאיימות על החברה; מה הסבר 'שר צבא בא לעיר'
מראי מקומות
- ג: 'מאי אונס… בג' קאתו'
- ירושלמי כתובות א:א עמ' 953 שו' 17-15 [תוספתא כפשוטה הערה לשו' 5]
- רש"י ד"ה ובשני לא יכנוס; ד"ה הכא מותר; ד"ה שר צבא בא לעיר; ד"ה בשלישי לכנוס – שימו לב למשקל שרש"י נותן ל'שקדו' – מה הבסיס לכך בברייתא? האם יש בזה כדי להסביר למה הוא מייחס לשר הצבא חטיפת צרכי סעודה?
- תד"ה ובשני לא יכנוס (איך רש"י ד"ה ובשני לא יכנוס קרא את היחס בין חלקי הברייתא?); תד"ה ולדרוש להו (השני); תד"ה איספרווא דידיה [שימו לב להתעלמות של תוספות מ'שקדו' ולעמידה של חכמים על שמירת התקנות שלהם]
- [להרחבה – ראב"ד ד"ה ולדרוש להו; ריטב"א ד"ה מאי אונס וד"ה תו התם; שטמ"ק ד"ה ובשני לא יכנוס]