א. מעלה עשן
- החיוב לשים מעלה עשן בקטורת יום כיפור במקורות הנ"ל – תוספתא, ספרא ותלמודים.
- משנה יומא נב: – השווה את הביטוי "ונתמלא כל הבית כולו עשן" לישעיהו ו, ד. מה מלמדת ההשוואה על העשן?
- בית אבטינס ומעלה עשן:
- משנה שקלים פ"ה מ"א.
- משנה יומא פ"ג מי"א.
- תוספתא כפורים פ"ב הל' ו-ז, ובמקבילות בתלמודים – בבלי יומא לח., ירושלמי יומא פ"ג ה"ט (מה' אקדמיה עמ' 577), מקבילה בירושלמי שקלים פ"ה ה"ב (מה' אקדמיה עמ' 620).
- שיר השירים רבה (וילנא) פרשה ג.
- משנה אבות ה, ה.
- מעלה עשן במסגרת סממני הקטורת וחיוב מיתה בחיסר אחד מסממניה:
- בבלי כריתות ו. וברש"י ד"ה חייב מיתה, ובהערת גליון הש"ס המפנה לבבלי יומא נג..
- רמב"ם הלכות כלי המקדש פ"ב הל' ב, ח (עדיף הלכות א-יא); הלכות עבודת יום הכיפורים פ"ה הל' כה-כו.
- בית יוסף אורח חיים סימן קלג ד"ה ועליך לדעת וד"ה כתב רבינו הגדול מהר"י אבוהב (מצורף).
- דיון נרחב במשנה למלך הלכות כלי המקדש פ"ב ה"ג.
ב. תורות של גדולי בריסק
- אגרות הגרי"ד הלוי הל' תמידין ומוספין פ"ג ה"ג (עמ' קצז).
- חידושי מרן רי"ז הלוי במכתבים בסוף הספר – המכתב הראשון (עמ' עז).
- חידושי הגר"מ והגרי"ד הלכות עבודת יום הכיפורים פ"ה הכ"ה (עמ' נד).
- להרחבה – שם בחידושי הגר"מ והגרי"ד פ"ה הכ"ו (עמ' נו).
- בשיעורי הגרי"ד על עבודת יום הכיפורים יש כמה קטעים – עמ' לה-לז; צב-צג.