מראי מקומות
- שבועות לט: "אמר רב כפירת טענה… חסר מעה פטור" (מ. אמצע העמוד, עדיף עד "מחייבו שבועה").
- תנו את הדעת לנושאים הבאים:
- מבנה הסוגיה.
- עיינו במשנה שלנו – איזה הסבר פשוט יותר במשנה – רב או שמואל? האם יש בזה פער בין החלקים השונים של המשנה?
- אתם מודעים לפער בין נוסח המשנה במסורת א"י מול נוסח המשנה בנוסח בבל. איזה נוסח משנה עומד לפני רב ושמואל? איזה עומד לפני עורכי הסוגיה?
- עיינו בתוספתא שבועות פ"ה ה"א.
- עיינו במכילתא דרשב"י פרק כב פסוק ו (מצורף).
- ירושלמי:
- שבועות פ"ו ה"א, עמ' 1361 שו' 30-19 (השורות שאנחנו אמורים ללמוד יחד בשיעור ירושלמי הקרוב).
- שם, שו' 44-39.
- תנו את הדעת ליסוד הסבר מחלוקת רב ושמואל – האם ניתן לזהות את הרציונל הבסיסי של כל שיטה? מה יכול להיות היסוד של הדרישה לטענה של שתי כסף ומה יכול להיות היסוד של כפירה בשתי כסף? האם מקורות א"י מסייעים בכך?
- המושג שתי כסף מוכר גם ממקום נוסף, עיינו חגיגה פ"א מ"ב. כמו כן המושג פרוטה מוכר ממקומות נוספים. האם זה שופך אור על שתי כסף ביחס לטענה ועל פרוטה ביחס להודאה
(ואולי הכפירה)? - מי שסיים – להתחיל לעיין בראשונים על סוגיית הבבלי.