מראי מקומות
א. השלמות
- בהמשך למח' התוס' והריטב"א האם שומר הגוזל את הפיקדון חייב מדין שליחות יד או מדין גזלה, נעיין במקורות נוספים הדנים בעניין:
- שיטת הרמב"ם:
- * גזלה ואבדה פ"ג הל' י"א
- * גניבה פ"ד ה"י ובהשגת הראב"ד, ובמ"מ ובכ"מ
- * גניבה פ"ג ה"ד
- שימו לב ברמב"ם לנקודות הבאות:
- * המיקום של דיני שליחות יד בהלכות גניבה והלכות גזלה
- * חיוב כפל של שומר השולח יד
- ראינו בר"ן ששומר השולח יד במקצתה חייב בכולה. עיין ברמב"ם גזלה ואבדה פ"ג הי"ב ובהשגת הראב"ד. נסה לסכם את שיטת הרמב"ם בהבנת שליחות יד. [להרחבה – ריטב"א מד. ד"ה ומהדרינן דשאני הכא (עמ' שסג)].
- עיין בחידושי הר"ן מא. ד"ה אימא שהכחישה. מהי הבנת שליחות יד כאן? האם היא מצטרפת לדברי הר"ן בד"ה הקודם?
- להרחבה – חידושי הגר"ח על ב"מ סימן נב.
ב. מח' רב ולוי
- "הא שקלינהו" – רש"י ותוס' ד"ה הא שקלינהו, ריטב"א ד"ה והוינן בה משום (עמ' שמד).
- ריטב"א ד"ה והא לא משך (עמ' שמה). מה הדין במשתמש בלי מעשה קניין? עיין בריטב"א מג: ד"ה הטה את החבית (עמ' שסב).
- "והא לא חסרה" – לעיל דנו בדיון רש"י, הרמב"ן והר"ן.
- "הכחישה" – מה מכחיש? עיין ברש"י ד"ה שהכחישה ובריטב"א ד"ה אימא שהכחישה (עמ' שמו).
- ריטב"א ד"ה דייקא נמי (עמ' שמו).